Як оформити звернення громадянина?

Як оформити звернення громадянина?
Звернення може бути усним чи письмовим.

Усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, телефонні “гарячі лінії” та записується (реєструється) посадовою особою.

Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).

Для того, щоб звернення відповідало вимогам законодавства, обов’язково вкажіть у ньому наступне:

– прізвище, ім’я, по батькові,

– місце проживання (не обов’язково місце реєстрації, а фактичне місце проживання, на адресу якого ви бажаєте отримати відповідь);

– викладіть суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги (в обґрунтування порушеного питання можна додавати копії будь-яких документів, при цьому, в кінці звернення бажано зазначити їх перелік);

– підпишіть звернення та вкажіть дату.

Оскільки технології не стоять на місці, то в даний час передбачена також можливість подання електронних звернень, про що зазначалось вище. Практично на всіх офіційних сайтах держустанов та органів місцевого самоврядування передбачена можливість подання такого звернення безпосередньо на сайті. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається. Єдине, що потрібно зазначити, крім вищенаведеного, це власну електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним.

Зверніть увагу, що існує також і перелік звернень, які не підлягають розгляду та вирішенню. Це:

– анонімні звернення (тобто не підписані автором, без зазначення місця проживання, або з яких неможливо встановити автора (авторів));

– звернення, з якого неможливо визначити суть порушеного питання (привітання зі святом і побажання здоров’я та благополуччя чиновниками залишаться без відповіді);

– повторні звернення одним і тим же органом від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті (то ж, якщо ви вирішили взяти чиновника «на виснаження», змінюйте формулювання питань або ж нехай звернення підпише ваш родич чи сусід);

– звернення-скарга з пропущеним строком на таке оскарження (один рік з моменту прийняття рішення, яке оскаржується, але не більше одного місяця з часу ознайомлення громадянина з прийнятим рішенням);

– звернення осіб, визнаних судом недієздатними.

Терміни розгляду звернень

Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п’яти днів.

Навіть якщо ви помилились, та направили звернення не тому посадовцю, який відповідає за вирішення вашого питання, останній, відповідно до ст. 7 Закону України «Про звернення громадян», зобов’язаний в термін не більше п’яти днів переслати ваше звернення за належністю відповідному органу чи посадовій особі та повідомити вас про це.

Звернення громадян розглядаються безоплатно

При написанні звернення також необхідно звернути увагу на те, що Законом заборонено переслідування громадян і членів їх сімей за подання звернення до органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об’єднань громадян, посадових осіб за критику у зверненні їх діяльності та рішень. Але при цьому не слід дозволяти собі надмірних емоцій та необґрунтованих звинувачень, оскільки ст. 26 Закону України «Про звернення громадян» передбачає наступне: «подання громадянином звернення, яке містить наклеп і образи, дискредитацію органів державної влади, органів місцевого самоврядування, об’єднань громадян та їхніх посадових осіб, керівників та інших посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності, заклики до розпалювання національної, расової, релігійної ворожнечі та інших дій, тягне за собою відповідальність, передбачену чинним законодавством».

Система Orphus
Информация
Посетители, находящиеся в группе Гость, не могут оставлять комментарии в данной новости.