Прес-центр агентства нерухомості «Мультидом» відкриває ряд публікацій про підготовку до продажу нерухомості, адже часто термін здійснення успішної операції залежить не тільки від роботи фахівців, але і від рівня підготовленості продавця. Почнемо з найважливішого - необхідні документи для продажу квартири.
У їх число входять:
1. документ, що підтверджує право власності на об'єкт нерухомості з відміткою БТІ про реєстрацію права власності, його слід отримати в Бюро Технічної Інвентаризації міста;
2. технічний паспорт об'єкта нерухомості (цей документ видає БТІ при первинній реєстрації, видається на квартиру один раз і міняється тільки в тому випадку, якщо в квартирі сталася перепланування, документ передається від одного власника до наступного);
3. виписка (Витяг) з Реєстру прав власності на нерухоме майно на відчужуваний об'єкт нерухомості (термін придатності даного документа - 3 місяці, оформляється в БТІ).
Також при укладанні угоди необхідно надати:
Форму 3 про склад зареєстрованих осіб в квартирі (довідка видається в ЖЕКу за місцем проживання, термін її придатності 7 днів);
Довідку про відсутність заборгованостей по комунальних платежах (необхідно отримати в усіх комунальних службах міста, перевірте відсутність заборгованості за: газ, світло, воду, тепло, квартплату і телефон).
При собі в момент операції необхідно мати і документи на кожного з власників:
Паспорт, а також копії 1-3 стр., всіх сторінок з вклеєними фотографіями, сторінок з даними про сімейний стан, про прописку. Обов'язкова наявність вклеєних фотографій при досягненні 25-ти і 45-ти років.
Ідентифікаційний номер.
Якщо продавець перебуває в шлюбі на день здійснення операції, необхідна письмова згода чоловіка на відчуження нерухомості (якщо чоловік (га) відсутній на підписанні договору), Свідоцтво про шлюб, паспорт та ідентифікаційний номер дружини (-га). Згода необхідно тільки на майно, яке перебуває у спільній сумісній власності.
При наявності неповнолітніх дітей (до 18 років), недієздатних або обмежено здатних громадян - власників об'єкта нерухомості - дозвіл органів опіки і піклування на відчуження об'єкта нерухомості батьками, опікуном чи піклувальником, Свідоцтво про народження, згода батьків.
Крім переліку необхідних документів варто врахувати, що на першому етапі роботи з агентством нерухомості необхідний лише правовстановлюючий документ і бажано технічний паспорт на квартиру, далі ріелтор вам дасть пораду, в який час і на якому етапі роботи слід приступати до підбору інших паперів. Цей нюанс пов'язаний з часто обмеженим строком дії деяких документів.