Дістати до зірок: найромантичніша обсерваторія на Житомирщині (ФОТО)

Мало хто знає, що недалеко від районного центру Андрушівки в Житомирській області розташована єдина в Україні приватна астрономічна обсерваторія з романтичною назвою «Липневий ранок». Любителі таємниць науки і астрономії та і звичайні романтики можуть відвідати сюди на екскурсію.
Першу і єдину приватну обсерваторію побудував вчений і астроном Юрій Іващенко разом з однодумцями. Цікаво, що він народився в той день, коли людина вперше полетіла в космос – 12 квітня 1961 року, що тому його назвали на честь Юрія Гагаріна.
Власне будівництво обсерваторії у Андрушівки почалося 1998 року. Для цього використовували цейсівський астрономічний купол діаметром в 8 м і вагою понад 6 тонн, який на той момент лежав без діла в Головній астрономічній обсерваторії НАН України, і у держави не було коштів на його установку.
Дістати до зірок: найромантичніша обсерваторія на Житомирщині (ФОТО)
Хоча було складно доставити і встановити таке дороге устаткування, обсерваторію в Житомирі вдалося відкрити в день 40-річчя першого польоту людини в космос – в 2001 році.
Дістати до зірок: найромантичніша обсерваторія на Житомирщині (ФОТО)
Андрушівська астрономічна обсерваторія «Липневий ранок» офіційно визнана в Україні і в світі і є членом Астрономічної асоціації України.
П'ятеро астрономів-ентузіастів в Андрушівський обсерваторії провели чимало цікавих відкриттів. Наприклад, в 2003 році їм вдалося побачити потік астероїдів, який не був відомий науці до того часу. Протягом 2005-2012 років обсерваторія «Липневий ранок», або як її знають у світі «July morning observatory», входила до двадцятки найбільш плідних обсерваторій в світі з вивчення астероїдів.
В обсерваторії спостерігають за кільцями Сатурна, супутниками Юпітера, серпом Венери, а також працюють над створенням телескопа, який здатний бачити об'єкти в мільйон разів слабкіше, ніж ті що бачить зір людини.
Більшість відкриттів Андрушівської обсерваторії колективні. Причому, в рейтингу відкривачів малих планет, АНДРУШІВСЬКИЙ вчені займають 91 місце в світі.
Дістати до зірок: найромантичніша обсерваторія на Житомирщині (ФОТО)
Цікаво, що більшості нововідкритих астероїдів дають просто номера, однак деякі малі планети отримали такі імена як Житомир, Святилівка, Ананьєв, Радомишль, Бердичів, Коростишів, Горошки і навіть Кличко.
Джерело: itinery.com.ua

Система Orphus
Информация
Посетители, находящиеся в группе Гость, не могут оставлять комментарии в данной новости.