Укрзалізниця підвищить вартість проїзду у купе

Укрзалізниця підвищить вартість проїзду у купе
У 2012 році на залізничному транспорті України запланована поетапна щоквартальна індексація тарифів на перевезення пасажирів у купейних вагонах. Про це під час інтерв'ю виданню "Сегодня" повідомив генеральний директор Укрзалізниці Володимир Козак.

"На соціальні види перевезень - плацкарт і приміські - ціни не підвищаться. Місця в СВ також не подорожчають, там ціна і так досить висока (в 2,8 рази дорожче місця в купе - Авт.). Що стосується проїзду в купе, то за рік він збільшиться на 14,3%. Враховуючи, що тарифи не збільшувались з 2009 року, це менше ніж рівень інфляції за ці роки", - сказав Володимир Козак.

Слід заззначити, що інфляція за 2009 рік склала 12,3%, 2010 рік – 9,1%, 2011 рік – 4,6%, січень 2012 року – 2%, прогноз на 2012 рік – 7,9%. Також слід зазначити, що упродовж останніх трьох років тарифи на проїзд залізничним транспортом не змінювалися.

Щодо цьогорічної індексації, то зростання вартості квитка буде незначним. "Наприклад, на поїзд Київ-Львів тариф збільшиться на 11 грн. за рік, вважаю, це небагато", - розповів очільник Укрзалізниці.

Для прикладу, також можна розглянути вартість проїзду у купейному вагоні поїзда №350 Київ – Харків, яка наразі складає 99,75 грн. Після першого етапу підвищення вона складе 102,22 грн., другого – 104,78, третього – 107,43 та четвертого – 110,16 грн. Таким чином, упродовж року вартість на проїзд у купейному вагоні даного поїзда зросте на 10,41 грн.

Також передбачається впровадження гнучкого тарифного регулювання залежно від класу пасажирських вагонів та періодів перевезень, зокрема, що стосується масових перевезень пасажирів залізничним транспортом у передсвяткові та святкові дні. Вводяться коефіцієнти гнучкого регулювання по семи періодах року з коефіцієнтами зниження 0,7 - 0,95 та підвищення 1,01 - 1,1. Крім цього, пропонується здійснити регулювання по днях тижня: зниження у вівторок та середу на 10% та підвищення у п'ятницю та неділю на 10%.

Таким чином, незначне підвищення тарифів на проїзд у купейних вагонах дасть змогу частково зменшити перехресне субсидування пасажирських перевезень за рахунок вантажних, компенсувати витрати на утримання парку пасажирських вагонів, спрямувати частину коштів для забезпечення безпеки руху та забезпечити рівномірний розподіл пасажиропотоків за періодами року та збільшити платежі до Державного бюджету України.

Наразі Міністерство інфраструктури України винесло на громадське обговорення проект наказу "Про затвердження Тарифів на перевезення пасажирів, багажу і вантажобагажу залізничним транспортом у внутрішньому сполученні". Зауваження та пропозиції до проекту наказу приймаються від усіх зацікавлених фізичних та юридичних осіб.




Довідка


Пасажирські перевезення залізничним транспортом традиційно є збитковими. Однією з причин є невідповідність темпів зростання цін на продукцію та ресурси (металопрокат, залізобетонні шпали, запасні частини для рухомого складу, дизельне паливо та електроенергія тощо) темпам підвищення тарифів на пасажирські перевезення.

У той час як тарифи на залізничні перевезення жорстко регулюються державою, ціни на продукцію, яка споживається залізничним транспортом, формуються в ринкових умовах, у зв'язку з чим зберігається тенденція до відставання темпів росту тарифів від темпів зростання цін у промисловості. Так, у порівнянні з 1991 роком тарифи на пасажирські перевезення збільшилися в 15,4 раз, при цьому відбулося збільшення цін: на дизельне паливо - у 74,0 раз, рейки - у 51,7 раз, електроенергію - у 27,3, раз тощо.

На сьогодні порівняо з червнем 2009 року збільшення цін на окремі основні види продукції для забезпечення безперебійного процесу перевезень та безпеки руху склало: колеса суцільнокатані для пасажирських вагонів - 87,0%, рейки Р-65 - 63,0%, сталь — від 21,5% до 61,9%, катанка - 66,4%, швелер - 43,7%, стрілочні переводи - 41,4%, рамні рейки - 37,3%, хрестовини - 37,3% тощо.

Фактичний індекс цін виробників промислової продукції з червня 2009 року по грудень 2011 року склав 148,7%. Вартість рухомого складу вітчизняного виробництва, зокрема пасажирських вагонів, збільшилася з 20,5% до 28,3%, електровозів - з 17,3% до 45,2%, електропоїздів - з 87,7% до 94,5%.

Система Orphus
Информация
Посетители, находящиеся в группе Гость, не могут оставлять комментарии в данной новости.