На оптимізацію транспортної системи міста у проекті програми економічного і соціального розвитку Житомира на 2013 рік передбачено 110 млн. 612 тис.грн.
З цієї суми 58,712 млн.грн. планують виділити з міського бюджету, 41,7 млн.грн. - Кошти державного бюджету, 10,2 млн.грн. - Гроші організацій, підприємств та інших джерел.
На умовах співфінансування з держбюджетом в Житомирі планують: побудувати тролейбусні лінії по вул. Малікова (5,25 млн.грн. із держбюджету і стільки ж - з міського бюджету), купити 15 трамваїв (по 6,4 млн.грн. із державного та міського бюджетів) та 30 тролейбусів (по 16,05 млн.грн. із державного та міського бюджетів).
Крім того, з міського бюджету хочуть виділити 4,3 млн.грн на заміну 2 км трамвайних колій та 1,3 млн.грн. - На заміну 10 км контактних мереж.
Односторонній рух на двох вулицях Житомира буде введено тільки за умови отримання 2 млн.грн. з держбюджету, виділяти на це кошти місцевого бюджету міська влада не планує. Також не заплановано виділення грошей з міського бюджету на ремонт дорожнього покриття вулиць і провулків, а з держбюджету чекають надходження на ці цілі 12 млн.грн.
5,9 млн грн. міська влада хоче направити на реконструкцію Бердичівського моста і автодороги по вул.Жуйко, 2,3 млн.грн. - На проектування і будівництво додаткової дощової мережі на перехресті Щорса-Котовського.
Також в 2013 році влада міста планує замінити 75 світлофорних стійок і 400 дорожніх знаків, купити і встановити: 3 «лежачих поліцейських», 85 дорожніх тумб в пішохідних зонах, 10 павільйонів на зупинках громадського транспорту, 309 решіток і люків оглядових колодязів підземних інженерних мереж. Хочуть виділити гроші і на облаштування 58 нерегульованих пішохідних переходів спеціальними ліхтарями типу «Зебра».
Основні напрямки оптимізації транспортної системи Житомира в проекті програми виглядають так:
- створення автоматизованої системи контролю за роботою міського пасажирського транспорту;
- максимальне скорочення руху транзитного транспорту через місто і будівництво приміських міні-автостанцій;
- впровадження одностороннього руху по вул. Київська-Гоголівська, Східна - Мануїльського;
- оновлення рухомого складу КП «Житомирське трамвайно-тролейбусне управління»;
- розосередження транспортних маршрутів автомобільного та електричного пасажирського транспорту;
- збільшення місткості автобусів, що працюють на міських пасажирських маршрутах і створення відповідних умов для перевезення осіб з фізичними обмеженнями.