Про нові правила, що вступили в дію з початку 2013 року, і відповідних змінах в оформленні земельних відносин розповіли фахівці на прес-конференції в головному управлінні Держземагенства в Житомирській області.
Начальник управління державного земельного кадастру Микола Ковтуненко зазначив, що вперше в історії України відомості про всі земельні ділянки зібрані воєдино в електронному вигляді на публічній кадастровій карті, яка з нового року запрацювала у вільному доступі в онлайн режимі.
- Кожному, хто має доступ до Інтернету можна відкрити цю карту, знайти свою земельну ділянку, якщо вона у нього є і зареєстрована, або по кадастровому номеру, або за місцем розташування. Будь-який рух, коли сьогодні відбувається купівля-продаж земельних ділянок або їх передача, людина заздалегідь може перевірити, чи дійсно є така земельна ділянка, чи немає з ним певних проблемних питань з місцерозташуванням і з оформленням, - підтвердив Ковтуненко.
За словами Миколи Ковтуненко, головний результат зробленого - це публічність та наочність.
Зміни, що відбулися в системі обліку і організації реєстрації земель, перш за все, полегшують і здешевлюють оформлення документів для власників земельних ділянок, а також оптимізують роботу відповідних організацій. Такої думки дотримується начальник відділу державної реєстрації земель Людмила Чавалюк.
- Раніше землевласникові потрібно було три рази звертатися в територіальний орган, щоб отримати такий документ. Вартість послуг становила 255 грн. На сьогоднішній день, щоб зареєструвати земельну ділянку, вартість робіт коштує 65 грн. Ми реєструємо земельну ділянку, підтвердженням чого є виписка з Державного земельного кадастру. Це скоротилося і за часом, тому що раніше передбачалося що 2 місяці тільки документи могли оброблятися. На сьогоднішній день це все проходить значно швидше. Ми, в принципі, опрацьовуємо все це протягом одного дня, - повідомила Людмила Чавалюк.
У порівнянні з минулими роками, землевпорядникам Житомирщини вдалося вдвічі прискорити роботу з видачі правовстановлюючих документів на землю.
Наприклад, якщо в 2011 році в області було опрацьовано 74 000 тис. комплектів документації, то в 2012 вже 121 000.
У цьому році, з початку роботи Національної кадастрової системи, органи земельних ресурсів Житомирської області обробили більше 12 тисяч заяв від громадян (вже зареєстрували 7 820 земельних ділянок, видали 3 557 витягів з земельного кадастру).
- Хотілося б довести інформацію до людей, що кадастрова система працює, що реєстрація земельних ділянок і реєстрація прав не припинялася і не припиняється. Вона відбувається, причому, на більш якісному рівні, - запевнив начальник Управління державного земельного кадастру Микола Ковтуненко.