Зміни у реєстрації прав на нерухомість

Із вересня набув чинності новий порядок реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, редакція якого затверджена постановою Кабінету міністрів від 23 серпня 2016 року № 553.

Державна реєстрація прав проводиться за заявою, з якою можна звернутися до суб'єкта державної реєстрації прав або нотаріуса.

У разі набуття права власності на житловий будинок, будівлю або споруду з одночасним набуттям прав на земельну ділянку, на якій вони розташовані, а також у разі державної реєстрації прав, похідних від права власності, одночасно з реєстрацією права власності на таке майно подається одна заява.

Зміни у реєстрації прав на нерухомість

Заява роздруковується за допомогою програми Реєстру та підписується заявником, долучається до документів, поданих для реєстрації. За бажанням заявника йому може бути надано примірник заяви.

Після підписання заява реєструється в базі даних заяв. Дата і час реєстрації вважаються моментом прийняття заяви.

Особа заявника перевіряється реєстратором, нотаріусом або його помічником за паспортом громадянина України, посвідкою на проживання, національним, дипломатичним або службовим паспортом іноземця або іншим документом, що посвідчує особу іноземця.

Після внесення відомостей до Реєстру державний реєстратор формує з нього інформацію, яка розміщується на веб-порталі Міністерства юстиції для доступу до неї заявника з метою її перегляду і з урахуванням терміну державної реєстрації, за який сплачено адміністративний збір, її завантаження та друку.

Інформація з Реєстру за бажанням заявника може бути надана в паперовій формі - вона роздруковується на аркушах паперу формату А4 (210 х 297 міліметрів) без використання спеціальних бланків, проставлення підпису та печатки державного реєстратора.

Інформація з Реєстру в паперовій або електронній формі має однакову юридичну силу і містить обов'язкове посилання на Реєстр.

Також урядом визначено перелік заяв для державної реєстрації прав на нерухоме майно, які можуть подаватися в електронній формі, зокрема, таке право надано забудовникам.

Через веб-портал Міністерства юстицій подається електронна заява про державну реєстрацію:

1. припинення іпотеки в зв'язку з придбанням (передачею) за результатами публічних торгів (аукціонів) нерухомого майна, що є предметом іпотеки, - за заявою державного виконавця;
2. обтяження - за заявою органу державної влади, його посадової особи, якими встановлено, змінено або припинено обтяження;
3. прав, похідних від права власності (крім іпотеки), - за заявою власника, іншого правонабувача, сторони угоди, в яких виникло речове право;
4. права власності на окремий індивідуально визначений об'єкт нерухомого майна (квартира, житловий, нежитлове приміщення і т.д.), будівництво якого здійснювалося із залученням коштів фізичних та юридичних осіб, - за заявою особи, яке здійснювалося з залученням коштів фізичних і юридичних осіб.

Крім того, впорядковано питання реєстрації статутів територіальних громад сіл, селищ, міст через органи, компетентні здійснювати державну реєстрацію, можливість подачі документів через центри надання адміністративних послуг, звільнення територіальних громад від плати за проведення такої реєстрації.

Інформаційна взаємодія між Державним реєстром речових прав на нерухоме майно та Єдиним реєстром документів, що дають право на виконання підготовчих і будівельних робіт та свідчать про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, має бути забезпечено протягом 2 місяців. Таким чином, відомості про документ, який свідчить про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта, державний реєстратор буде отримувати в режимі реального часу безпосередньо з вказаного реєстру.

Система Orphus
Информация
Посетители, находящиеся в группе Гость, не могут оставлять комментарии в данной новости.