З наступного року всі питання, пов’язані з обліком земельних ділянок, громадяни зможуть вирішувати через кадастрових реєстраторів, що скасує черги і персоніфікує відповідальність за надання та облік даних.
Черги виникають тому що один і той же заявник кілька разів змушений звертатися для вирішення свого питання. Надалі буде працювати інший принцип роботи: заявник приходитиме до кадастрового реєстратора, і всі дії, пов’язані з реєстрацією земельної ділянки, внесенням відомостей до Державного земельного кадастру, видачею витягів з кадастру, будуть автоматизовані - повідомляють у Держкомземі Житомирщини.
Таким чином, заявник отримає результат – необхідний документ. Робота на цих засадах навіть ефективніша, ніж за принципом “єдиного вікна”, запровадженим у серпні минулого року.
З введенням електронного кадастру кадастрові номери будуть присвоюватися спеціалізованою електронною системою, що виключає їх дублювання і присвоєння номерів з помилками. Крім того, інформацію про наявність в Україні вільних земель для формування нових земельних ділянок громадяни зможуть отримувати у відкритому доступі, на кадастровому порталі. Це дозволить уникнути корупційних схем у діях місцевих рад, які можуть приховувати інформацію про наявні в їхньому віданні землі.
Коли буде внесена інформація в електронний кадастр, її можна буде побачити, не виходячи з дому, на кадастровому порталі Держземагентства. Картографічна основа базується на аерофотозніманні – більш якісна, точна та актуальна у часі.