Як з 1 січня 2012 року оформляти держакти на землю?

Як з 1 січня 2012 року оформляти держакти на землю?
Яка процедура оформлення держакту на землю з 1 січня 2012 року? - на прохання порталу ZThata відповідь на це питання надали у Головному управлінні Деркомзему у Житомирській області.

Введення в дію Автоматизованої системи Державного земельного кадастру (АС ДЗК) дозволить суттєво спростити процедуру оформлення державних актів на право власності на землю. Використання можливостей АС ДЗК для оформлення правовстановлюючих документів планується розпочати з 1 січня 2012 року.

Водночас закон передбачає суттєве зменшення осіб, з якими доведеться спілкуватися майбутньому власнику в Держземагентстві – до однієї. Такою особою буде державний кадастровий реєстратор. Саме він виконуватиме роль «єдиного вікна», через яке громадянин спілкуватиметься з територіальним органом земельних ресурсів.

Як можна буде отримати державний акт з 1 січня 2012 року?

Що відбуватиметься при першому візиті до Держземагентства

Для того, щоб отримати державний акт на право власності на земельну ділянку, треба буде звернутися до територіального органу Держземагентства за місцем розташування ділянки, до державного кадастрового реєстратора. Приносите йому заяву про реєстрацію земельної ділянки та державної реєстрації державного акту, до якої додаєте:

• копію документа, що посвідчує особу, якій надається земельна ділянка у власність (якщо заяву подає уповноважена особа – також копія документа, що підтверджує її повноваження);
• копію ідентифікаційного коду;
• рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про надання земельної ділянки у власність;
• технічну документацію із землеустрою з позначкою про визначення кадастрового номера;
• копії квитанцій про оплату за внесення даних у Поземельну книгу (90 грн), проведення державної реєстрації земельної ділянки та державної реєстрації державного акта (102 грн).

Документи приймають, заяві надають обліковий номер. З січня 2012 року цей обліковий номер буде і кодом доступу до бази документів на Кадастровому порталі, де можна буде подивитися, як просувається черга й у кого в даний момент перебувають ваші документи.

Державна реєстрація земельної ділянки здійснюється протягом 14 календарних днів з дати подання документів. У цей час із документами працюють без участі заявника.

Що відбувається без участі заявника

У районному відділі земельних ресурсів реєстратор проводить первинну перевірку документів. І ухвалює рішення – приймати документи на державну реєстрацію, чи ні.

У державній реєстрації земельної ділянки можуть відмовити, якщо:
• заяву подала особа, яка не може бути заявником;
• земельна ділянка розташована на території іншої адміністративно-територіальної одиниці;
• документи подано не в повному обсязі або не в тій формі;
• якщо на титульному аркуші документації із землеустрою відсутня позначка про кадастровий номер земельної ділянки (дати його визначення та внесення відомостей про земельну ділянку до автоматизованої системи).

У разі відмови в державній реєстрації земельної ділянки, територіальний орган Держземагентства протягом 3-х робочих днів готує висновок про відмову та повертає подані документи для доопрацювання за актом приймання-передачі.

Що маємо на виході

Районний відділ Держземагентства протягом 3-х робочих днів повинен буде перевірити відповідність наданих документів даним, які вже є в АС ДЗК про ділянку із вказаним кадастровим номером; відсканувати їх та передати засобами електронного зв'язку (по Інтернету) до обласної філії Центру Державного земельного кадастру – як адміністратору автоматизованої системи.

Там їх ще раз перевірять, і повернуть в районний відділ Держземагентства, який зробить записи до Поземельної книги. Після цього буде надруковано бланк державного акта на право власності. Інформація про цей бланк та записи у ньому вноситься до Книги записів про видачу державних актів.

Державний акт на право власності на земельну ділянку передається власнику. З цим державним актом землевласник повинен буде звернутися до територіального органу Мін’юсту за реєстрацією права власності. І як результат – отримати свідоцтво на право власності на земельну ділянку.

А з 1 січня 2013 року…

Описана вище процедура, як передбачається, буде діяти протягом одного року – 2012-го. А з 1 січня 2013 року замість державних актів видаватимуться свідоцтва на право власності. На підтвердження державної реєстрації земельної ділянки заявнику видаватиметься витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку. Витяг містить всі відомості про неї, що внесені до Поземельної книги, та кадастровий план ділянки.

Система Orphus
Информация
Посетители, находящиеся в группе Гость, не могут оставлять комментарии в данной новости.