Імпортні автомобілі можуть подорожчати у 2017 році

Мінекономіки розробляє модель, яка дозволяла б піднімати імпортне мито, не порушуючи Угоду про асоціацію з ЄС.

Імпортні автомобілі можуть подорожчати у 2017 році

Тим хто забув, що таке спеціальні мита на імпортні автомобілі, скоріш за все, наступного року доведеться згадати. Уряд готується підвищувати ввізні податки на автівки. А слідом за податками поповзуть і ціни. Над механізмом підвищення мита вже працює Міністерство економіки. У відомстві розробляють модель, яка дозволяла б піднімати імпортне мито, не порушуючи Угоду про асоціацію з ЄС. Цю інформацію днями офіційно підтвердили представники Мінекономіки.

Імпортери вже встигли заявити: маніпуляції державними «поборами» можуть серйозно зашкодити ринку. Представникам автомобільних компаній доведеться або завозити всіавта на початку року, щоб не потрапити під підвищення мит, що вельми складно з технічної точки зору. Або дистриб'юторам автобрендів доведеться підвищувати ціни серед року. Однак якщо споживачі знатимуть, що через якийсь час податки знову знизяться, вони просто відкладуть покупку машини до кращих часів. І продажі на час підвищених мит впадуть.

Коли і наскільки можуть підняти мито

Порядок підвищення імпортних мит на автомобілі частково регламентований Угодою про асоціацію України і ЄС. У документі (стаття 44) прописано наскільки саме і в яких випадках Київ має право підвищувати імпортний податок. А це означає, що цього разу уряд достатньо обмежений в своїх «податкових» ініціативах.
По-перше, ставка імпортного мита не може зрости вище 10%, тоді як сьогодні вона становить 9,1%. Звичайно, 0,9% - це небагато. Але з іншого боку, угода з ЄС передбачає, що з 2017-го податок повинен бути знижений до 8,2%. А замість цього ми можемо отримати підвищення.

По-друге, «заїкатися» про підвищення мит Україна має право тільки коли буде перевищено «граничний обсяг» імпорту з країн ЄС. Річна планка для Європи знаходиться на рівні 45 000 авт. Цифра досить скромна. Наприклад, за 11 місяців 2016 року, за даними «Укравтопрому», в Україні було продано 57 961 авто. Левова частка цих машин імпортована саме з країн ЄС.

А якщо ринок продовжить зростати тими ж темпами, що і в цьому році, то ліміт може бути вичерпаний до середини 2017 року. Наприклад, в листопаді продажі нових «легковиків» зросли в півтора рази - майже до 8 000. Тож, якщо обсяги продажів збережуться на цьому ж рівні, імпортери виберуть своє квоту в червні. А з другої половини року можуть бути підвищені мита, які будуть діяти до кінця 2017 року.

Як відреагували дистриб'ютори

Не важко здогадатися, що ініціативу уряду підтримали вітчизняні виробники. До того ж, їх представники впевнені: настільки незначне підвищення мит не повинно позначитися на споживачах.
«Збільшення мита не є заборонним заходом і цілком може нівелюватися, як за рахунок відпускної ціни виробника, так і маржею дистриб'ютора», - відзначили «Главкому» в «Укравтопромі».

Імпортери ж дотримуються іншої думки. Вони впевнені в зворотному: підвищення податків, навіть незначне, може привести, як до підвищення цін, так і до перебоїв поставок автомобілів в Україну.

«Імпортери змушені будуть або завозити всі машини на початку року, що теж не так просто зробити, або імпортувати авто за підвищеними ставками податку і піднімати ціни. Автомобільний бізнес стане незрозумілим для клієнта. Якщо клієнт знає, що потрібно почекати 4-5 місяців, щоб купити автомобіль дешевше, то звичайно, клієнт буде чекати. Це означає, що автомобільний ринок в цей період буде заморожений», - зазначає Оксана Борейко, директор з маркетингу «Рено Україна ».

Навіщо хочуть підняти мита

«Метою використання зазначеного механізму спеціальних заходів є підтримка вітчизняної галузі легкового автомобілебудування», - так пояснили свою ініціативу в Міністерстві економіки. Якщо вірити статистиці «Укравтопрому», в 2016 році в Україні легкові автомобілі збирали лише два заводи. Перший - ЗАЗ, що входить до корпорації «Укравто» Тарієла Васадзе. Другий - «Єврокар», який знаходиться на Закарпатті. Підприємство збирає автомобілі Skoda. Його основний співвласник - Олег Боярин.
Інші виробники зійшли з дистанції. Так, випуск легкових автомобілів заморозив «Богдан», серед акціонерів якого давній бізнес-партнер президента перший заступник голови РНБО Олег Гладковський (раніше відомий під прізвищем Свинарчук). Корпорація Гладковського колись випускала китайські автомобілі Lifan, а також моделі під власним брендом «Богдан». Останні будувалися на вузлах «АвтоВАЗу». Але росіяни вирішили припинити виробниче партнерство з українською компанією. А від «китайців» довелося відмовитися: вони не відповідали новим екологічним нормам. З 2016 року в Україні нові автомобілі нижче стандарту Євро-5 поза законом.

Займався виробництвом китайських Geely на рівні «викруткового» збирання і Кременчуцький автоскладальний завод (КРАСЗ), що входить до складу АІС. Але зараз підприємство законсервовано.

АІС пов'язують з народним депутатом від групи «Відродження», колишнім регіоналом Дмитром Святашем. Сам він заявляє, що давно продав групу. Однак чомусь продовжує лобіювати інтереси автомобільного бізнесу в Верховній раді. Зокрема Святаш був найзапеклішим противником зниження акцизів на імпортні старі автомобілі, які в Україні є головним конкурентом найдешевших нових авто. А серед останніх - моделі таких брендів, як «Лада» і Geely, які в Україні представляє саме АІС.

Система Orphus
Информация
Посетители, находящиеся в группе Гость, не могут оставлять комментарии в данной новости.