Автоперевізників хочуть змусити витрачатися на безпеку, ті говорять про зростання тарифів

Автоперевізників хочуть змусити витрачатися на безпеку, ті говорять про зростання тарифів
В Україні хочуть посилити вимоги до автобусних і вантажних перевезень. У Міністерстві інфраструктури розробили законопроект "Про автомобільний транспорт" і планують зобов'язати перевізників обладнати автобуси тахографами, обмежувачем швидкості і ременями безпеки, пише "Коммерсант-Украина". У компаніях скаржаться, що далеко не всі машини можна переобладнати. Щоб окупити витрати на переоснащення, перевізники вимагають введення вільного тарифоутворення, що може привести до подорожчання їх послуг.

За інформацією видання, закон планується затвердити до кінця літа. Існуючі правила роботи на ринку автоперевезень мають бути доповнені нормами, прийнятими в ЄС, наголошується в документі. Зокрема, мова йде про посилення заходів безпеки пасажирських і вантажних перевезень автотранспортом. Так, ременями безпеки пасажирів і водія повинні бути обладнані всі автобуси, крім працюючих на міських і приміських маршрутах. Законопроект також містить вимоги щодо використання шин в зимовий період і в разі виконання рейсів по гірських дорогах або дорогах з постійним утворенням ожеледі.

Передбачено, що пристрої обмеження швидкості повинні бути у вантажівок, автобусів і автобусів спецпризначення, призначених для перевезення школярів. Завдяки цим пристроям максимальна швидкість вантажівок не повинна перевищувати 90 км/год, автобусів - 100 км/год, а автобусів для перевезення школярів - 70 км/год. Обмежувачі не обов'язкові в громадському і комунальному транспорті, в автобусах з конструкційною максимальною швидкістю менше 100 км/год і вантажівках з максимальною швидкістю 90 км/год. Правила не поширюються на машини збройних сил цивільної оборони, організацій щодо підтримання громадського порядку, пожежних підрозділів та інших служб екстреного виклику.

У законопроекті заплановано і обов'язкове впровадження тахографів - пристроїв для контролю і реєстрації швидкості руху, пробігу автомобіля, періодів праці і відпочинку екіпажу.

Автобуси перевізників, що працюють на міжнародних маршрутах, вже частково оснащені обмежниками, ременями безпеки і тахографами. "Інакше у нас були б проблеми з ліцензіями в ЄС",- говорить голова правління компанії "Львів-Интуртранс" Василь Попович. Заступник голови департаменту з безпеки Мiнiнфраструктури Микола Ґорбаха відзначає, що тахографи передбачено і для перевізників всередині України, однак ці норми містяться в підзаконних актах, виконання яких не контролюється належним чином.

У законі має бути передбачена відповідальність за невиконання правил безпеки. В останній редакції законопроекту сказано, що відсутність тахографа або його відключення має каратися штрафом у розмірі 50 неоподатковуваних податком мінімумів, тобто 850 грн, а відсутність ременів безпеки і обмежувачів швидкості - 100 неоподатковуваних мінімумів, або 1700 грн.

Як зазначає видання, закон передбачає не тільки нові норми безпеки. Однак перевізників найбільше хвилює саме цей аспект, кажуть у Всеукраїнській асоціації автомобільного транспорту (ВААП). "Проти обмежувачів і тахографів особливо виступають вантажні перевізники, які звикли перевищувати швидкість на трасі. Від цього залежить швидкість доставки вантажу і, відповідно, кількість рейсів",- зазначає координатор реформи транспортної галузі координаційного центру з впровадження економічних реформ при президентові Олександр Кава.

Віце-президент ВААП Володимир Вакуленко оцінює загальний автобусний парк в Україні в 56-60 тис. одиниць. Близько 35% з них - старі автобуси на зразок ЛАЗу, які неможливо переобладнати у відповідності з правилами. "Українські заводи випускають нові автобуси, також не оснащені тахографами і ременями безпеки, тому ці витрати перекладаються на плечі перевізників",- додає він.

Переобладнання автопарку обійдеться компаніям недешево. Вартість тахографа становить близько 6,5-11 тис. грн, комплекти ременів безпеки - 5-10 тис. грн. Враховуючи конкуренцію з нелегальними перевізниками, для компаній це може бути непосильним завданням, вважає експерт. За його оцінками, перевезення пасажирів може бути беззбитковим при тарифі від 34 коп./км шляху, тоді як у деяких областях вона встановлена на рівні 16-18 коп./км.

У ВААП кажуть, що ведуть переговори з міністерством і лобіюють впровадження вільного тарифоутворення і механізмів захисту ринку від нелегальних перевізників. Василь Попович з "Львів-Интуртранс" вважає, що компанії повинні також отримати пільги при ввезенні імпортних автобусів, які будуть обладнані за всіма необхідними правилами: "через акцизний збір, ПДВ і ввізне мито вартість машин зростає на 37%".

Джерело, знайоме з планами Мiнiнфраструктури, говорить, що поки невідомо, чи будуть в законі передбачені якісь заходи, про які заявляють у ВААП. "З тарифами, безумовно, треба щось робити. Але і компромісів у питанні безпеки пасажирів бути не може, адже у разі резонансних ДТП найчастіше компенсації постраждалим виплачує держава, а не перевізники, у яких зазвичай на це немає грошей",- зазначив він.

За даними Державтоінспекції, за 8 місяців 2012 року в Україні зареєстровано 978 ДТП з постраждалими за участю водіїв автобусів всіх форм власності. У цих ДТП загинули 198 людей і 1786 осіб травмовано.

Источник: ТСН

Система Orphus
Информация
Посетители, находящиеся в группе Гость, не могут оставлять комментарии в данной новости.