У Житомирі за 3 роки нічого не зробленно для створення генерального плану міста

У Житомирі за 3 роки нічого не зробленно для створення генерального плану міста
На черговому засіданні Ради старійшин м. Житомира йшлося про стан виконання розробки Генерального плану міста в частині розробки місцевих правил його забудови і благоустрою. У засіданні взяли участь Семенець Галина Василівна - перший заступник міського голови, Борис Тарас Олександрович - начальник управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища міської ради і Самборський Юрій Анатолійович - начальник комунального підприємства "Інспекція з благоустрою міста Житомир".

Семенець Галина Василівна - перший заступник житомирського міського голови:

"Шановна Радо старійшин, ваш досвід у галузі містобудування безцінний. Ми обов'язково дослухатимемося до ваших порад і сподіваємося, що наша співпраця дасть хороші результати. Сьогодні ж змушені констатувати, що роботи у місті надзвичайно багато, і ситуація дуже складна.

Попередній Генеральний план забудови Житомира був затверджений у 2001 році. У 2008 році влада міста прийняла рішення про затвердження нового Генерального плану. Але, на жаль, це питання і досі не вирішене.

Замовлення було розміщене у науково-дослідному інституті "Дніпромісто", який є монополістом у розробці генеральних планів забудови міст. Оформлене технічне завдання. І з 2008 року інститут працює над розробкою Генерального плану забудови Житомира.

Оскільки з 2008 по 2011 рік Генплан так і не розроблений, а місто розбудовувалося, то з'явилися і нові концепції його забудови. Наша команда має свої пропозиції стосовно формування і технічного завдання для розробки Генерального плану. Це пов'язано з тим, що не завершена робота з сільськими радами сіл Зарічани, Станишівка, Глибочиця, Оліївка, Вереси. Ще у 9 прилеглих до Житомира сіл земля залишилася закріпленою за їхніми адміністративними центрами. Зараз йде завершення цього процесу.

Є необхідність розширити зовнішні межі міста. Це теж надзвичайно трудомісткий процес. А у нас на сьогоднішній день ще не затверджені межі міста. Проект землеустрою міста досі не виготовлений. Після завершення розробки Генерального плану слід виставити межові знаки і затвердити зовнішній контур міста згідно з землевпорядною документацією. Робота йде, хоч і не так швидко, як би нам того хотілося. Минулого тижня ми були в проектному інституті, де нам надали історико-архітектурний опорний план. Наше місто належить до історичних міст, на його території є багато історичних пам'яток. Без затвердження історико-архітектурного опорного плану Генеральний план забудови міста не може бути затвердженим.

На сьогоднішній день є 2 концепції історико-архітектурного опорного плану, які подані міській раді на розгляд. Цей план буде поданий на розгляд і містобудівній раді. Залучимо і вас, шановна Радо старійшин, до його розгляду. Затим, відбудеться обов'язкове публічне обговорення цього плану із усією територіальною громадою. Сподіваюся, що до кінця року ми завершимо процес формування Генерального плану і вийдемо у 2012 році на його публічне обговорення. В першому півріччі наступного року ми зобов'язані прийняти цей план. До цього нас зобов'язує і Закон про регулювання містобудівної діяльності, і Земельне законодавство.

Якщо ж говорити про зовнішній вигляд міста, то хочу акцентувати, що міська рада дуже обмежена у повноваженнях зі здійснення контролю. Інспекцію по самочинному будівництву здійснює державна архітектурно-будівельна комісія, яка підпорядкована не органам місцевого самоврядування, а Міністерству регіонального будівництва.

Лише вони мають право встановлювати факти самочинного будівництва, складати приписи, зупиняти самочинне будівництво та застосовувати штрафні санкції. Це стосується і самочинного захвату земельних ділянок. Раніше, в порядку самоврядного контролю, органи місцевого самоврядування мали право державного контролю за використанням земельних ділянок. Мали право встановлювати факти і здійснювати зупинення самочинного використання землі. Були уповноважені і штрафувати. Сьогодні ця функція передана Держкомзему і спеціальним інспекціям при Держкомземі. Органи місцевого самоврядування жодних важелів впливу у цій ситуації не мають, хоча Законом про місцеве самоврядування функції самоврядного контролю залишені.

Ми можемо лише констатувати факт і передати ті чи інші порушення відповідним органам для розгляду. Звітувати ж перед нами останні відповідно до законодавства не зобов'язані. Звертатися ж до прокуратури не можемо без відповідних актів самовільного будівництва чи самозайнятої земельної ділянки, тому що тільки вищезгадані організації можуть встановлювати ці факти. Як бачите, проблем у нас дуже багато. Нам важко спокійно спостерігати за тим, що відбувається у нашому місті, але дієвих важелів для вирішення цих проблем у міської влади сьогодні немає. Про це ми неодноразово писали листи за підписом міського голови і у Мінрегіонбуд, і в Держкомзем. Ми не закриваємо очі на порушення. Встановлюємо факти самочинного захвату землі і самочинного будівництва, але ефективних результатів досягнути поки що не можемо.

Що стосується реклами, то на сьогоднішній день міська рада не володіє жодним рекламним засобом, який є в місті, і це теж дуже велика проблема. Річ у тім, що згідно з Законом про рекламу органи місцевого самоврядування не можуть володіти рекламними засобами. Ми можемо лише надавати дозволи на її розміщення. Носіями реклами володіють винятково суб'єкти підприємницької діяльності. Якщо міській раді потрібно розмістити соціальну рекламу, то ми укладаємо договір на розміщення реклами на певний термін і сплачуємо кошти за цю послугу. Вважаю великою дурницею те, що орган місцевого самоврядування має платити гроші за розміщення соціальної реклами.

Якщо порушувати питання якості реклами та її зовнішнього вигляду, то тут також дуже багато проблем. Нерідко рекламний продукт не відповідає моральним засадам суспільства. Змушені були прийняти рішення про надання дозволу на розміщення реклами тільки через паспорт оздоблення фасаду. Таким чином ми зможемо впливати на макет реклами і її текст. Щоб уникнути порушення Конституції і чинного законодавства, цю роботу вже розпочато, і ми чекаємо від неї результатів. У 1992 році наша держава узаконила право приватної власності, і якщо зараз у місті з'являється якийсь об'єкт приватної власності, то підступитися до нього не так вже і просто".

Источник: Газета "Місто" №38 (764) від 06 жовтня 2011 року

Система Orphus
Комментарии
Каин 13 октября 2011 21:12
Кому надо ваш город в тех селах?

Информация
Посетители, находящиеся в группе Гость, не могут оставлять комментарии в данной новости.